Flashplayer sorununuz var.

Mobilya ve Kalite

Mobilya Kalite

Mobilya sektöründe, irili ufaklı üreticiler ve perakende mağazalarla beraber 60 bin şirket bulunuyor. 170 ülkeye ihracat yapan sektör, 6 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Yıllık ihracatı ise 1 milyar doları bulan mobilya sektörü tekstil ve otomotivden sonra Türkiye’nin üçüncü büyük sektörü haline gelme yolunda hızlı adımlarla ilerlemektedir.

Televizyon, radyo, gazeteler ve reklam billboardlarında son yılların en çok rastlanılan reklam ürünlerinden biri şüphesiz ki ‘Mobilya’ dır. Reklamlar da ; birçok marka, ürün, tasarım ve sayısız ödeme seçeneği ile sunulan mobilyalar, ülkemizde aslında yıllardır var olan ama gücünün ve etkisinin farkında olmayan bir sektörün potansiyelini anlamamızı sağlıyor.

Hayatın bir bölümü konutta, geri kalanı işyeri ve bürolarda geçtiğine göre, insan-mobilya münasebeti kaçınılmaz ve süreklidir. Makro ekonomi açısından, mobilya ülkeye ciddi düzeyde istihdam sağlayan, meydana getirdiği katma değerle gayri safi milli hasılaya katkıda bulunan önemli bir iktisadi sektördür.

Mobilya sektöründeki bu potansiyelin değerlendirilmesi , sürekli kılınması ve istikrar kazanması için "Müşteri mutluluğu" ve "Toplam Kalite Yönetimi"nin esas alınması gerekir. Bu da ancak ürün kalite boyutları olarak adlandırılan ve ürün değerini temsil eden karakteristikler olarak fonksiyonellik, sağlamlık, dayanıklılık, estetik özellikler ve emniyetten oluşan unsurların tatmin ediciliği ile sağlanabilir.

Tabiî ki bu gelişmekte olan sektörde sorunlar yaşanması da kaçınılmazdır. En önemli sorunların başında nitelikli eleman istihdamı gelmektedir. Daha sonra ise kayıt dışı çalışanlar ve potansiyeli fark edip iç piyasadan yararlanmak ve ihracat üssü olarak kullanmak amacıyla Türkiye’ye gelmeye başlayan yabancı büyük markalar….

İhracat pastasından anlamlı pay almak, çoktan olgunlaşmış kurumsal yapılarıyla ülkemize gelmekte olan küresel şirketlere karşı rekabet gücü kazanmak adına şirketlerimizin mutlaka kurumsal yapılarını tesis etmesi gerekiyor. Bu bağlamda, ilk önce ISO 9001’in uygulamaya konulması, iş bölümü ve uzmanlaşmayı sağlayacak departmanlaşmanın inşa edilmesi, özellikle kuvvetli bir dış ticaret departmanı kurulması, hedef pazarın tayini ve stratejik yönetim gibi, çağdaş işletmeciliğin diğer gerekleri işinin ehli danışman ve yöneticiler vasıtasıyla yerine getirilmelidir.

ISO Sisteminin kurulduğu bir firmada kalite; ürünün taslak halinden tüketicinin kullanımına kadar ki yolculuğunda en üst seviyede tutulmaktadır. Satış sonrası hizmetler ile de bu performans desteklenmektedir.Bunun neticesinde yurt içi ve yurt dışı pazarlarda müşterinin tercih ettiği firma haline gelmektedir. Firma; çevreye duyarlı, yüksek kalite de en az maliyetle en fazla satabilir üretim yapan, yenilik ve gelişmelere açık, beklentileri karşılayan, ülke ekonomisine katkıda bulunan bir tesis haline gelmektedir.

 

SEKTÖREL BELGELENDİRME BELGELENDİRME KURUMSAL
www.wcs.com.tr © WCS TRK Uluslararası Belgelendirme Hizmetleri Ltd. Şti.
Mahmutbey Mahallesi Taşocağı Yolu Caddesi No:3 "My Office 212" B Blok 8.Kat No:131 Güneşli-Bağcılar/İstanbul
Tel:0212 665 88 12 - 0212 709 13 23 Fax: 0212 665 88 18